3. 11. 2012

Na zdraví!

Nene, nebudeme popíjet... Teda nic ostrého... I když vlastně...hmmm... ?

Co když uhodí třeskuté mrazy, najdou si nás bacily nebo prostě jenom dostaneme chuť na něco ostřejšího? 
Zázvorový kořen... Výborná záležitost! Mňamka!
Nastrouhám na jemném struhadle oloupaný kořen, skleničky jím naplním tak z 1/4 a zaliji medem z Moravy...





Protože jsme nebyli na jaře líní a sbírali jsme a sušili bylinky, máme úžasnou směs pro voňavý čajík.
Že je to směs a každá bylinka je dobrá na něco jiného, neřeším... Tělo si vezme, co potřebuje :)
 

A když už, tak už! Po letech jsem opět oprášila jogurtovač, domluvila si v práci jednou, dvakrát týdně  donášku ranního mléka (neodstředěného!) přímo od hospodáře a už pár týdnů si vyrábím skvělé plnotučné jogurty!
...ať se obchodní řetězce s těmi Éčky jdou bodnout!... :o)

Tak NA ZDRAVÍ! :o)

16 komentářů:

  1. Vy vsichni budete zdravy , s tim jogurtem mas pravdu vlastne vsechno co je doma vyrobene je stokrat lepsi ne z obchodu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu Elli, ale přicházím na to až teď :o)

      Vymazat
  2. Leni zázvor můžu. Krásně mě zmrzlíka zahřeje. (akorát kdyby po něm taky nerostla chuť k jídlu ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zázvor je fajn. A kandovaný...ten zahřeje od shora až ..no do konce :o))

      Vymazat
  3. To já si do zázvoráče dávám náš JIHOČESKÝ MED, jinak dělám všechno stejně, jako ty ;-) Myslím, že člověku prospívá, když jí a pije to, co pochází z jeho domácího prostředí. Potraviny vyšly z přírody, tak ať je to přiroda mně vlastní. Hezkou neděli s šálkem voňavého čaje! Howg!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...Dlouhé večery se svíčkou, voňavým čajem....už to začalo :o)

      Vymazat
  4. Leni, mít tak med, hned se do toho pustím! Jsi šikula :-) My se musíme spokojit se zázvorem v čaji. Ale i tak je to dobrota :-) I děti pijou! No a jogurty... fakt šikula! Tak dobrou chuť! :-) Pa, Jola

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tož mi neříkej, že u vás nikdo neprodává domácí med??
      Ti moji trochu brblají, když jim ho dám do čaje, ale nakonec ho stejně vypijí:o)

      Vymazat
  5. Ahoja Lenuliiii, krasa u Tebe a mas recht, ja taky, diky detem objevila kouzlo a radost z domacich produktu...dnes jsem napekla domaci chlebik a rohliky o:-) papa a krasny vecir....P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na chlebík mám taky zálusk...Jenom mně to vždycky táák dloouho trvá, než se rozhoupu.. :o)

      Vymazat
  6. Leni ahoj! Ani nevieš, akú radosť si urobila mojmu mužovi týmto príspevkom! Musela som mu to ukázať, on totiž už dvakrát za posledný mesiac vyrába domáce jogurty a bez jogurtovača. Stále študuje, ako ich ešte vylepšiť a je na ne ohromne pyšný :) Máš nejaký špaciálny recept? A ten zázvor s medom... hmmm, ja si tak možem akurát nastrúhať ten s chladničky do čaju a pridať domáci med zo Slovenska (ale mám len fľašku). No nič, keď bude najhoršie, tak sa sťahujem k Tebe, už dávno to tvrdím ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já Ti už dávno psala, že když pojedete kolem na nebo ze Slovenska - no problem - stavte se :)
      Bez jogurtovače to neumím, ale předpokládám, že se musejí skleničky nějak udržovat v teple.
      No a recept? Neodstředěné mlíko přímo od kravičky, pro začátek půlka živého jogurtu a půlka plechovky zahuštěného mlíka (Tatra), zahřeju mlíko na 82st, pak rychle zchladím na cca 45, přidám zah.mlíko a živý jogurt, naliju do skleniček (vypláchnutých vařící vodou), zavíčkuju a na přes noc zavřu do jogurtovače. Pak hned šup do lednice. V další várce už používám trochu toho jogurtu z vlastní produkce, ale přidávám tu Tatru - je takový krémovější :) Ten můj jogurt se může používat tak do dalších 5 várek, pak už se má zase obnovit - čili buď koupit živý jogurt nebo kulturu. A konzumuju s nějakou prima marmeládou (nejlépe zase domácí, že?) a mlaskám.... :o)
      Tak že zdravím manžela jogurtovače! :o))

      Vymazat
  7. Leni, Ty pokaždé překvapíš, to musí být vážně dobrota, zázvor s medem:-) Já ho mám ráda i v jiné podobě, nedávno jsem si dávala zázvorové pivo, taky dobrý:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, těch ovocných piv jsem pár v Bruselu vyzkoušela. No...jsem tak nějak "odkojená" našim Radegastem, ale dcera ujížděla na třešňovém! :o))
      A letoší hit - všechny ty Radlery.. Nejlepší je asi citronový :)

      Vymazat
  8. Leni, to já znám recept, že ze zázvoru vařím čajík , mě moc chutná i s medem, a hlavně pomáhá!!!Jogurty určo vyzkouším, jsme jogurtový:) díky za receptík.Romča

    OdpovědětVymazat
  9. Na domáci jogurt sa chystám aj ja, ale nie a nie sa odhodlat. Čítala som, že sa dá vyrobiť aj bez jogurtovača na teplom radiátore sa nechá zabalená flaštička a dorána je jogurt hotový. Tak neviem. Musí chytiť božsky.

    OdpovědětVymazat