6. 5. 2012

Belgie - VIII. - Nejen belgická krajka...

Moje dcera mě zná... Naštěstí... Nemůžu chodit kdejakým městem a obdivovat jen architekturu. Já si musím užít i nádherné výkladní skříně, prolézání obchůdků s těmi křehkými a úplně zbytečnými (rozumíme si, že?) výtvory, kterým chlapi prostě nikdy nemůžou přijít na chuť. A tak jsem si výlet opravdu užila po svém a kochala se. Některé prodejničky byly opravdu jak z jiného světa. Ta koncentrace výšivek, jemných krajek, volánů...všelijakých pytlíčků, kabelek a gobelínů... Mé milé, to se musí opravdu zažít...
Tak tedy, zkuste to a kochejte se...
 Uchvátily mne fantastické gobelíny, kterým jako předloha slouží nádherné obrazy starých mistrů. Toto je  "Dívka s perlou" jejímž autorem je nizozemský barokní malíř Johannes Vermeer,  (kolem 1665)
A velmi vám doporučuji - kdo ještě neviděl - shlédnout film "Dívka s perlou"








 Tvůrci gobelínů velmi oblíbený Gustav Klimt








 A tady prosím, propagace umění českých zlatých ručiček....
Malinkatý krámek s nitěmi, paličkami a v něm...

 Toto není cukrárna....Toto je ráj pro milovnice poležení ve voňavé lázni s řadami svíček, tichou romantickou hudbou a dětmi a manželem 200 km daleko.... :o)
Paradoxem ovšem je, že odborný výklad, co k čemu a jak použít v této voňavé místnosti podával chlap! :o)



 No a tady.... Tady jsme v obchůdku se samými nutnými a k našemu životu potřebnými věcmi...

 Ano, opravdu jsem se celou dobu tvářila takto...  :o)))


2 komentáře:

  1. Leni, děkuju. Tohle bylo něco pro mě. Škoda, že třeba při výletu do Prahy nemůžu vtrhnout do nějakého takového ráje a kochat se tam a utratit i nějaký nekřesťanský peníz. Proč to někde jde a jinde ne, stále nechápu.

    OdpovědětVymazat