19. 4. 2012

Belgie - IV. - Brusel

Když jezdí městská doprava - metro, busy, tramvaje, tak je to docela malé město. Když nejezdí, protože se stávkuje, je to velké město. Ale každopádně je to velkoměsto. I stalo se, že jízdu metrem a busem jsem zažila, Na šalinu už nezbylo. 
V sobotu večer jsme se vrátily vlakem z výletu do Brug (o tom příště - se těšte - nááádhera! :o)) a ono nejede metro! No nic, jdeme na bus. "Jede za 4 minuty, jdeme na další zastávku" (byla strašná kkossaa, tak že se radši budeme hýbat...) Ale už cestou nám bylo divné, že nejede v žádném směru žádný bus....ani šalina....hmmm...? Povídám: "Něco se Páji stalo!"  "Ale prosímtě..Ty furt vidíš někde nějaké prů...y"....
A co myslíte? Měla jsem pravdu. Při vyšetřování dopravní nehody mezi busem a nějakým autem byl napaden pán z dopravního podniku, ale tak, že v nemocnici zemřel!....No a když oni tam tak drží pohromadě (jako frantíci..) tak všechno vypnuli a zavřeli a nic nejelo! A starejte se! :o) A stávka trvala až do středy....
A tak jsem zažila něco, co bych nazvala "městský trek"....Po čtvrtečním úvodním treku jsem byla nucena si v pátek koupit boty. Takové ťapky - mokasínky...Áchh...Ta úleva.....Dnes už vím, že i když pojedu někam do města na delší dobu, nemá cenu být "za kóču" neboť z toho bolí nohy! A ještě k tomu má dcera po tatínkovi takový koníček - vymýšlet itineráře pobytu. (ten papír mi ukázala hned první den a já se zmohla akorát otevřít pusu a tiše vzdechnout... :o)) Jak já záviděla lidem pohorky....:o)))
Ale zato jsem prošla tolika uličkami a pasážemi a schodišti a .....Až mě z toho bolely ty nohy:o))
Brusel je trochu rozkopaný, rozestavěný, občas špinavý, ale mají krásné parky, v nich na stromech papoušky, nádherné květinové výsadby, ulice lemované stromy, kouzelné staré domy vedle moderních skleněných.... Úžasné historické budovy, o které, je vidět, že se starají...
Bylo se na co dívat....Tak koukněte :o)





















3 komentáře:

  1. Mankote, tady si teda nekdo naramne uzil...Uzivam si s Tebou, aspon z tech fotecek...Krasne rano, Lenicko...

    OdpovědětVymazat
  2. Leni, ty Tvoje zápisky se tak krásně čtou... a díky za fotky, v Bruselu jsem nikdy nebyla, tak aspoň takhle virtuálně ;-) a máš užasnou dceru ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Leni, ty by si mohla vydat cestopis, máš to tak všechno hezky a s vtipem popsané, parádní fotky:-)

    OdpovědětVymazat